Content kezelése a közösségi média marketingben

Ha szeretnél valamilyen eredményt elérni a közösségi médiában, akkor nem elegendő pár alkalommal tartalmat publikálni, minél gyakrabban kell. Ami sok idő és energia, ha nem automatizálod.

Akik tervszerűen használják a közösségi médiát és terveznek marketinget, a legnagyobb problémájuk a posztokkal van. Manuálisan kell előkészíteni és kezelni. Az írások nem egy helyen vannak, azokat másolni kell külön-külön a különböző közösségi média oldalakra.

A munka sok szervezést igényel, jóváhagyásokat kell kérni, elhelyezni itt-ott, több szoftverben, s időre kell publikálni. Csak a gyakorlottabbaknak sikerül az időre publikálás. Manuálisan kell összegyűjteni egy-egy megjelenés-típust ahhoz, hogy lássuk a content típusokat az utóértékelésben.

Tehát a rengeteg manuális munka miatt jelent nagy problémát a tartalom kezelése.

A cél, az, hogy hatékonyan lehessen kezelni a közösségi média marketinget. Ez azt jelenti, hogy gyorsabban, több feladatot egyszerre lehet elkészíteni.

Nebojsa fotó

Damjanovich Nebojsa, resend.hu

Ezt nem több emberi munkaerővel, hanem csakis szoftverekkel érdemes megoldani, ami ráadásul jóval nagyobb eredményességet is hoz. Az eredmény minden esetben valamilyen típusú konverziót jelent. Az eredmények mellett a riportokra is gondolni kell, mert pl. egy Facebook esetében ez elég szerteágazó lehet, vadászni kell azt a néhány KPI-t, amit látni szeretnénk.

Egy szoftverből minden platform kezelhető: Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn, Google+ vagy más, a cég által használt profilok.

Az automatizáció nem azt jelenti, hogy mindenhol ugyanazt a tartalmat publikáljuk. Az alaptartalom, szöveg könnyen szerkeszthető, strukturálható.

Az automatizálást azokkal a szoftverekkel tudjuk megvalósítani, amelyek kimondottan a közösségi média marketingre készültek, így ezekben könnyen és egyszerűen lehet mindent irányítani.

A másik nagyon fontos tulajdonsága a szoftvereknek az időzített publikálás. A Facebookon is lehetséges ugyan az időzítés, de lényegesen kevesebb funkcióval, mint az automata szoftverek esetében. A szoftverek természetesen nagyon sok és hasznos adatot, statisztikákat is szolgáltatnak, világos, érthető és hasznos elrendezésben.

Még a felhasználókról is adnak akár demográfiai, akár érdeklődési körökre vonatkozó információkat, ami ezekben a szoftverekben természetes.

Még mobilról is üzemeltethetőek a szoftverek, hisz, mindenkinek fontos, hogy bárhol, bármikor rá tudjon nézni a saját kampányaira és legyen lehetősége változtatni.

Content csoportok

A tartalom csoportosítását azonban csakis a közösségi média marketing szoftverekben lehetséges elérni, kezelni, szervezni. Például a MeetEdgar és a SocialPilot szoftverekben ez a funkció is megtalálható.

A content csoportokat vagy a szoftver használata előtt, vagy amint elkezdjük publikálni a tartalmakat, rendszerezve létrehozhatjuk.

Minden egyes post valamelyik csoportba/könyvtárba fog tartozni. A csoportok száma változó lehet cégenként, attól függ, hogy milyen típusú tartalmakkal dolgozunk.

Milyen csoportokat érdemes létrehozni?

Evergreen típusú rendszerezésben például:

KÉPEK – Ebben a csoportban a képes posztok szerepelnek, valamilyen megjegyzéssel.

VIDEÓK – Bármikor behelyezhetők ide a videós posztok, amiből bármikor bármikor lehet publikálni.

GYIK – A gyakran ismételt kérdések is egy örökzöld téma, ami folyamatosan jelen kell, hogy legyen a közösségi médiában.

Ezek a felsorolt csoportok evergreen típusú témák, amiket bármikor lehet repostolni.

Ha például feltöltöttünk 20-30 képet, érdemes beidőzíteni heti egy képet megjelenésre. A 25. kép megjelenése után újra indulhat a publikálás ebből a könyvtárból. Ugyanaz a kép fél év után fog megjelenni. Ezzel a technikával elintéztünk heti egy képes postot. Az a cég, aki képpel is kommunikálja a termékét vagy szolgáltatását, megoldotta a heti egy postolást a képpel automatikusan, valamilyen szöveggel, amihez nem feltétlenül szükséges mindig linket betenni.

Ugyanez megtehető a videók és a gyakran ismételt kérdések esetében.

AJÁNLATOK/AKCIÓK – Ezt a csoportot nem lehetséges evergreen tartalomként kezelni, mert mindig változik contentben és időintervallumban is. Viszont ahhoz, hogy utólag lehetséges legyen értékelni, érdemes külön könyvtárban kezelni.

KÖZÉRDEKŰ INFORMÁCIÓK, VAGY S.O.S TARTALOM  – Ebben a könyvtárban nem lehetséges előre elkészíteni a tartalmakat, viszont lényeges, hogy bekerüljenek a csoportba.

Hogy működik a gyakorlatban az automata szoftverek kezelése?

Előre készítjük és elnevezzük a csoportokat a tartalmuknak megfelelően.

Majd az előre elkészített tartalmakat feltöltjük a megfelelő könyvtárba.

Amikor esedékes a publikálás, megnyitjuk a megfelelő könyvtárat és minden egyes tartalmat elindítunk publikálásra, meghatározzuk, hogy mikor jelenjen meg, milyen szöveggel és melyik közösségi média platformon. Az újrapostolásnál azt is beállíthatjuk, hogy egy poszt mikor jelenjen meg újra.

Tartalomkészítés közben is létre lehet hozni a csoportokat.

A post szerkesztése közben is beállíthatjuk, hogy melyik csoportba kerüljön.

Nagyon fontos ezt a technikát egy saját, végiggondolt, logikus rendszerben használni mert a csoportokba rendezésben van a hatékonyság és eredményesség.

Összefoglalva: a szoftver segít az automatizálásban és rengeteg időt spórolunk meg vele. Általában egy szoftver elég a közösségi média marketingre. Előre berakott anyagokkal rendszeres posztolás, folyamatos kommunikáció jön létre.  Gyakorlatilag csak az ad hoc tartalmakat kell külön megszervezni.

Szerző:

Damjanovich Nebojsa, resend.hu